miércoles, 12 de septiembre de 2007

El dia del "Berliner Mauer"

Si ahir va tocar dia de botiguetes, avui toca saber una mica de cultura berlinesa. Així que la Claudia ens proposa visitar la part important del recorregut del "Berliner Mauer" (Mur de Berlín) que va estar dret des de 1961 fins el 1989, i les diferencies que hi havia entre la part Est i Oest.

Ens trobem al inici del recorregut, un homenatge a la primera victima que va saltar el mur.

Per exemple, en aquest cementiri encara es conserven restes del mur que teoricament separava la part Est i la Oest. M'explicaré del perque dic teoricament. A la foto es pot veure el cementiri amb el mur enmig. En veritat tot el cementi està en la part Est, perque el mur està situat en aquest part, però era perque més endavant del mur hi ha un riu, i aquest si que separa les dues parts. Però els russos van colocar el mur en mig del cementiri perque si algú el saltava podien disparar-lo abans que arribes al riu i es pogués amagar.En aquest cementir hi ha enterrada diferents graduacions de l'exercit alemany.

Més endavant ens trobem amb una torre de vigilancia del mur.











Per quasi tot Berlín i ha indicat al terra per on pasava el mur.











Des de la part més pobre i antiga de Berlín fins a la mateixa PostDammer Platz que és la més recent construida.










Hi ha una dada que em va quedar grabada, que res a veure te amb el mur. Però a tot Berlín hi ha 1500 ponts... més que per exemple Amsterdam.





Aquí es pot veure més mur... No s'acaba mai. S'ha de dir que és el protagonista de Berlín.






Pel camí, em trobo una fotògraf captan a una model. Em va fer gracia veure-la amb l'equip complet i aprofitant la textura del mur de Berlín com a fons.





Diguessim que m’hagués agradat a saludar-les….







Avui estem caminant força i necesitem energia, així que parem a la zona cool i dinem a la terraça d'un restaurant situat al costat d'una casa antiga quasi en ruiners i que fa goig.









Dinem un plat típic d’allà. No em facis dir quin és perque realment no m’he quedat amb el nom, sobretot si no m’ha entusiasmat. Això si, la Berliner Weisse que no falti.

















Amb la cara pago no? Aquell dia no podia més....












Després de dinar seguim caminant fins arribar a l’illa dels museus. Fent aquest recorregut passem per on està la platja de Berlín…. Be, diguessim que hi ha unes parceles amb sorra i la gent s’estira allà amb une amaques…



Ara si, estem a l’Illa dels museus, i un servidor marxa a visitar el museu Egipci (veure la secció “cal veure”). Els meus pares i el meu germà i Claudia marxen a veure el museu comptemporani.
Jo no se com ho fair però no pago entrada. Que enrollats que son aquests alemanys!!!

Per variar, la visita és rapida i com que el meus pares encara trigant, m’estiro a la gesta que hi ha devant d’aquets museus. Tothom està per allà fent picnic. Doncs reconec que em vaig fer una siesta amb babilla inclusa.

Ja tornem a estar la familia reunida i ens anem a pendre quelcom. M’ha mare vol un gelat i porta tres dies dient-ho. Doncs anem a un dels cafes coneguts de Berlín, el cafè Einstein. Aquest cafè tenia varies fotos de la Marilyn. El resultat és 4 persones = 18 euros… (veure secció “gastronomia”).







Un servidor porta a Berlín cinc dies i no ha tingut accés a Internet, així que es separa de la familia i marxa al Sony Center que hi ha conexió gratuita Wifi. Aprofito per enviar unes fotos als amics perque vegin lo be que m’ho passo! xD



Ja es hora d’anar a dormir, son les 22.00 i estic petat. Així que toco el dos i cap a la pensió, que demà toca anar a Hamburgo.

No hay comentarios: